Op deze pagina vind je antwoorden op veelgestelde vragen over het Inchecksysteem. Of je nu wilt weten hoe je evenementen aanmaakt, tickets beheert of statistieken bijhoudt, hier wordt alles duidelijk uitgelegd. Deze handige gids helpt je snel op weg met veelgestelde vragen Inchecksysteem. Staat jouw vraag er niet bij? Neem dan gerust contact met ons op, we helpen je graag verder!
Om een nieuw evenement aan te maken, ga je naar het evenementenoverzicht en klik je op “Nieuw evenement”. Vul de vereiste gegevens in en klik op “Aanmaken”.
De verplichte velden zijn:
Algemene informatie
Bij het aanmaken van een ticket
Bij het aanmaken van een extra
Zoek het evenement in het overzicht en klik op het potloodicoon om de bewerkingspagina te openen. Pas de gewenste gegevens aan en klik op “Opslaan”.
Ga naar het evenementenoverzicht en klik op het potloodicoon van het evenement om alle details en instellingen te bekijken.
Bij het evenementen overzicht, klik op de ‘meer opties’ knop en klik vervolgens op de ‘evenement verwijderen knop’. Vul je wachtwoord in om te bevestigen.
Ga naar de bewerkingspagina van het evenement en klik op “Ticket toevoegen”. Vul de ticketinformatie in en klik op “Ticket aanmaken”.
Extra’s zijn aan te maken tijdens het aanmaken van jouw evenement. Daarnaast kun je extra’s aanmaken / aanpassen in het evenementen overzicht.
Bij het evenementen overzicht zijn al jouw tickets te zien. Klik op de pijltjes om de volgorde van de tickets te veranderen. Hetzelfde geldt voor de extra’s.
Houd er rekening mee dat aanpassingen pas zichtbaar zijn in de shop nadat ze live zijn gezet of geüpdatet.
Tijdens het aanmaken of bewerken van een ticket kun je een achtergrondafbeelding uploaden onder het gedeelte “Ticketachtergrond”.
Klik op de drie puntjes onder de evenementnaam, selecteer “Deelnemer tickets” en klik op de oranje knop “Importeren”. Upload je CSV-bestand.
Op het evenementen overzicht, klik op het statestieken knopje bij het gewenste evenement.
Log in op uw account en klik in de navigatiebalk op “Kortingscodes”. Klik vervolgens op “Kortingscode aanmaken” en vul de gevraagde velden in.
Ga naar “Geplande mails”, klik op “Nieuwe mail inplannen”, vul de gegevens in en klik op “Aanmaken”.
Zoek de mailtemplate in de lijst, klik op het prullenbakicoon en bevestig de verwijdering in de pop-up.
Je kunt geen betaalde extra’s aanbieden of prijzen aanpassen. Koppel een Mollie-account via de profielpagina om dit probleem op te lossen.
Mollie koppelen aan jouw Inchecksysteem account:

Mollie account koppelen aan evenement.
Een Mollie.com account aanmaken doe je zo:
Stap 1: Ga naar de website
Stap 2: Registreer je e-mailadres
Stap 3: Maak een wachtwoord aan
Stap 4: Vul je bedrijfsgegevens in
Stap 5: Verifieer je identiteit en bankgegevens
Stap 6: Stel betaalmethoden in
Stap 7: Voltooi je accountinstellingen
Stap 8: De goedkeuringsprocedure
De goedkeuringsprocedure voor een Mollie-account kan variëren, maar in de meeste gevallen duurt het 1 tot 3 werkdagen om je account volledig te verifiëren en goed te keuren. Dit is afhankelijk van enkele factoren:
Je ontvangt een bericht zodra je account volledig is goedgekeurd en klaar voor gebruik. Tot die tijd kun je het dashboard en bepaalde functies alvast verkennen, maar betalingen ontvangen wordt pas mogelijk na de verificatie.
Wanneer je tickets verkoopt via het Inchecksysteem, worden betalingen verwerkt via jouw eigen Mollie-account. Het geld komt dus direct bij Mollie binnen en niet eerst bij ons. Je behoudt daarmee altijd zelf het overzicht en de controle.
Stel: een bezoeker koopt een ticket van €100 en betaalt met iDEAL.
Zo weet je precies welke kosten er gelden en welk bedrag er volgens jouw ingestelde frequentie op je Mollie-account wordt gestort.
Product- en ticketinformatie:
Datum en locatie van het evenement:
Betalingsverwerking:
Toegangsrechten en zones:
Ticket lay-out en personalisatie:
Communicatie en bevestigingsmails:
Zorg ervoor dat je browser toegang heeft tot de camera en controleer of je camera correct is aangesloten en werkt.
Inchecksysteem neemt alle technische aspecten van jouw evenement uit handen. Zo houd jij tijd over, bijvoorbeeld voor de groei van jouw evenement